Mechanizm Podzielonej Płatności to nic innego jak podzielenie należności na kwotę netto sprzedaży, która trafia na rachunek bankowy przedsiębiorcy oraz kwotę VAT odprowadzaną na specjalne subkonto - rachunek VAT z ograniczoną dostępnością dla przedsiębiorcy.

Wprowadzenie Mechanizmu Podzielonej Płatności ma na celu zmniejszenie luki podatkowej VAT w Polsce.

 

Obsługa płatności w Split Payment obowiązuje od 1 lipca 2018, ale jak dotąd była opcją dobrowolną. Od nieco ponad trzech tygodni, a dokładnie od 1 listopada 2019 w życie weszły nowe ustawy, według których mechanizm podzielonej płatności jest obowiązkowy dla towarów wrażliwych (około 150 towarów) oraz usług (w kwocie powyżej 15 tysięcy złotych).

 

Mimo iż odpowiedzialność za obsługę podzielonej płatności będzie spoczywała na systemach bankowych to nieuniknione jest przystosowanie narzędzi do obsługi faktur oraz zleceń do mechanizmu Split Payment, Mimo iż odpowiedzialność za obsługę podzielonej płatności będzie spoczywała na systemach bankowych

Posiadając oprogramowanie enova365 nie musisz się o nic martwić - za funkcjonalności wynikające ze zmian w przepisach prawa nie ponosisz żadnych kosztów, gdyż są one udostępniane w ramach aktualizacji.

 

Więcej o mechanizmie Split Payment przeczytacie tutaj